Pressinbjudan: Utblick med BIM Alliance – nu digitaliserar vi samhällsbyggandet!

Det händer mer inom digitaliseringen av samhällsbyggandet än någonsin tidigare. Välkommen till konferensen "Utblick med BIM Allaince" där vi lyfter vi fram nya exempel på vad som händer här och nu och blickar framåt mot horisonten. Hur hänger vi med i utvecklingen och hur kan vi lära av dem som ligger steget före?

Tid: tisdag den 17 april 2018, kl. 10.00-17.00
Plats:Hilton Slussen, Stockholm

Några av talarna:

- Ola Serneke är grundare, vd och koncernchef för Serneke Group AB. Ola är byggentreprenören som på 15 år byggt sin koncern till att bli en av landets största i branschen. Med visionära idéer, nytänkande och ifrågasättande driver han på en förändring av branschen genom såväl banbrytande byggprojekt som sin syn på samhällsbyggnadsfrågor.

- Charlotte Brogren är Teknologichef hos Alimak Group där hon ansvarar för teknologi, innovation, produktutveckling och för företagets leveranser över hela världen. Charlotte har som tidigare generaldirektör för Vinnova varit med och utvecklat Sveriges innovationssystem.

- AI-experten Göran Lindsjö har en lång erfarenhet av ledning inom näringslivet och offentlig förvaltning, där han arbetat med större förändringsprojekt. Görans främsta specialitet är artificiell intelligens (AI) där han ofta är anlitad som rådgivare inom strategiska frågor.

Anmälan:

Representanter från media är välkomna att närvara hela eller delar av dagen. För anmälan och mer information, kontakta Lina Theander, kommunikatör, 070-752 05 73, lina.theander@iqs.se

Till program och mer information

Konferensen arrangeras av BIM Alliance - en sektorsdriven förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM, digital strukturerad informationshantering.