Iris Flemingsberg skapar en mötesplats för kandidater och arbetsgivare

Onsdagen den 8 maj kl 10-12 bjuder Iris in till rekryteringsträff i lokalerna i Flemingsbergs centrum.

- Vi skapar en mötesplats för kandidater och arbetsgivare. Här ska personer som vill byta yrke eller är arbetssökande få chansen att träffa arbetsgivare från olika branscher. Alla är välkomna, både våra deltagare som deltar i något program eller i utbildning på Iris liksom andra arbetssökande, berättar Iris samordnare Tiodora Salman.

Flertalet aktörer såsom företag, yrkeshögskola och andra utbildningsanordnare deltar på mässan med syfte att rekrytera samt presentera sina utbildningar. Kandidaterna får möjlighet att ställa frågor direkt till de arbetsgivare eller utbildningsanordnare de finner intressanta.

- Här på Iris jobbar vi med anpassning, utbildning och jobbmatchning. Flera av våra deltagare har snart genomgått sitt program eller insats och är nu mer än redo att möta potentiella arbetsgivare eller andra aktörer för nästa steg vidare. Till andra arbetssökande som planerar att kika förbi vill jag uppmana att ha med sig sitt CV och ett personligt brev att kunna lämna till arbetsgivarna säger Violina Naoum, utbildare på Iris och ansvarig för eventet.

Flera arbetsgivare har anmält sig till träffen. Branscher och utbildningsområden som deltar är allt ifrån vård-och omsorg, handel-och turism, bygg-och anläggning samt flertalet andra.

Vid frågor eller anmälan till rekryteringsträffen, kontakta Violina Naoum, Iris på tel 073-687 61 36, e-post: violina.naoum@iris.se

När: onsdag 8 maj
Plats: Diagnosvägen 8, Flemingsbergs centrum