UPPDATERAT PROGRAM: Creative Morning om att driva klimatarbete som en del av verksamhetsutvecklingen

Vi har uppdaterat programmet för vår Creative Morning med fokus på verksamhetsutveckling och klimatarbete. Workshopen gästas av Markus Ekelund, vd för 2050 och Lina Öien, chef för enheten för hållbar utveckling inom Riksbyggen.

Under morgonen presenterar Lena Öien, chef för enheten för hållbar utveckling på Riksbyggen hur de driver sitt hållbarhetsarbete. Riksbyggen har under lång tid arbetat både systematiskt och innovativt med hållbarhetsfrågorna och utsågs 2018 till det mest hållbara företaget inom fastighetsbranschen enligt Sustainable Brand Index B2B.

Vi får även ta del av insikter från Markus Ekelund, vd för konsultbolaget 2050, som arbetar utifrån visionen "Goda affärer på en planet i balans". Markus ger oss en presentation av hur klimatfrågan påverkar företagens affärsmodell och följaktligen även verksamhetsutvecklingen.

Välkommen 18 september 2019 till en samskapande workshop där vi knyter klimatperspektivet tightare till verksamhetsutveckling!

Anmäl dig till frukosten här

• affärsutveckling