Vad innebär det att arbeta som verksamhetsutvecklare?

Vad innebär det att arbeta som verksamhetsutvecklare?

I samarbete med Dataföreningen Kompetens bjuder vi in till ett kostnadsfritt frukostseminarium onsdagen den 4:e mars, där du får insikt i vad det innebär att arbeta som verksamhetsutvecklare.

Frukosten gästas av en certifierad verksamhetsutvecklare som delar med sig av hur en vanlig dag på jobbet kan se ut, vilka utmaningar man kan möta och hur man tar sig an dem i rollen som verksamhetsutvecklare.

Under morgonen får du också en introduktion till utbildningen Certifierad verksamhetsutvecklare. Lärarna Johanna Aadde och Lena Dohrnér redogör för innehållet i utbildningen och några verktyg som bäddar för framgångsrika utvecklingsinitiativ.

Du anmäler dig här på Dataföreningen Kompetens sida.

Här kan du läsa mer om utbildningen Certifierad verksamhetsutvecklare

Regioner

Vi erbjuder våra kunder stöd i verksamhets- och it-utvecklingens alla faser. Genom affärsmodellering för att utveckla din affärsmodell. Genom tjänstedesign och verksamhetsutveckling för att forma kundresor och effektiva leveranser. Inom verksamhetsarkitektur genom att säkerställa en stabil, funktionell och visuell informationsstruktur. Vi verkar för god datakvalitet och en välstrukturerad informationsarkitektur som tar tillvara och återanvänder den informationsresurs som ett företag har. Inom kravspecificering genom att ta fram ett kommunikativt underlag för krav och kravprioriteringar såväl inom den egna verksamheten som med leverantörer. I fasen för realisering och systemutveckling konstruerar och anpassar vi system för våra kunders många olika verksamheter. IRM har utfört uppdrag i de flesta branscher och har ett omfattande strukturkapital att tillgå. Våra konsulter har högskoleutbildning och den genomsnittliga yrkeserfarenheten överstiger tio år. De anlitas även flitigt som projekt- och seminarieledare liksom föredragshållare och utbildare inom universitet, högskola och yrkesutbildningar. IRM har sitt säte i Stockholm men våra konsulter är verksamma både inom och utanför Sveriges gränser.