Boken Vintergatan – din verksamhetskarta är översatt till engelska

Intresset för Vintergatan som verktyg för att visualisera, navigera och driva förändring i en verksamhet, är stort både inom och utanför Sverige. Nu har boken Vintergatan – din verksamhetskarta översatts till engelska.

För många företag och organisationer har metoden och modellen Vintergatan inneburit ett revolutionerande arbetssätt och ökat engagemang kring verksamhetsarkitektur och verksamhetsutveckling. Vintergatan bygger på ett pionjärarbete som startades av IRMs konsult Annika Klyver på TUI 2013.

I och med att arbetssättet spred sig till fler företag och organisationer växte ett behov av en nedtecknad beskrivning av Vintergatan fram, och våren 2018 lanserades Vintergatan – din verksamhetskarta skriven av Cecilia Nordén, verksamhetsarkitekt på IRM.

Efterfrågan på en översättning till engelska kom snart från olika delar av världen; Australien, England och Tyskland, och stora organisationer med engelska som koncernspråk. I oktober i år var den klar; “The Milky Way – map, navigate and accelerate change”. Boken har presenterats och mottagits med stort intresse bl a vid The Enterprise Architecture Conference Europe i London 21 oktober i år.

Martin Sykes, välkänd Architect Coach, var en av deltagarna som talade gott om boken.

“In the twenty years I have been doing enterprise strategy and architecture I have created and seen many bespoke maps for organisations. Here is the go-to guide for the next generation of architects, one I will definitely be using myself.”

IASA, en internationell, oberoende organisation för IT-arkitekter med över 20 000 professionella medlemmar världen över, har också uppmärksammat boken.

The Milky Way is well suited to the exploration of complex environments and allows the map maker to orient themselves and others in time and space. The Milky Way is a new and interesting option in the toolbox. I believe this book is a great contribution to the practice of architecture and I highly recommend it to all architects and anyone involved in transformation.” says Gar Mac Crìosta, IASA Global – Next Architect Practice Lead and Chief adventurer of Business Model Adventures.

Läs mer om metoden och modellen Vintergatan

Se vad våra kunder säger om Vintergatan

• vintergatan