CIRQS lanserar ny tjänst som möjliggör prenumeration av kläder från ISBJÖRN of Sweden

Företaget CIRQS har precis lanserat en tjänst som tillvaratar barnkläders livslängd och maximerar möjligheten till återvinning. I tjänsten ingår kompletta uppsättningar av utomhusplagg från ISBJÖRN of Sweden.

Idén till CIRQS föddes ur en frustration hos föräldrar att barnen växer ur kläder snabbare än de slits och att det ägnas mycket tid åt att jaga runt i affärer med slutsålda plagg, spretiga råd och rön kring hållbarhet, kvalitet och pris.

- Där vi kan göra tydligast skillnad är urvuxna barnkläder som fortfarande är nästan som nya efter en säsong. Oftast rör det sig om ytterkläderna och det är precis det vi har fokuserat på i vår affärsidé, sägerDouglas Heidergren, VD och grundare av CIRQS.

Bakom CIRQS står grundarna Douglas Heidergren och Markus Hjelm, som har flera års erfarenhet av liknande affärsmodeller. Tillsammans ska de förändra den linjära och ohållbara slit-och-släng-konsumtionen och effektivisera användandet av världens resurser. Att göra sig av med kläder som är urvuxna men fortfarande i gott skick är varken ekonomiskt försvarbart eller hållbart för miljön.

- Vi vill lösa föräldrars huvudvärk med urvuxna plagg och tror på enkelhet och flexibilitet utan oförutsedda utgifter. Med vår prenumerationsmodell är det precis vad du får, säger Markus Hjelm, CCO och medgrundare på CIRQS

Läs gärna mer på www.CIRQS.com

Om CIRQS
CIRQS är en prenumerationstjänst med ytterkläder för barn. Med fria storleksbyten, hemleverans och återvinning erbjuder vi ett hållbart sätt att äga ytterkläder för barn 1-10 år. Använd, returnera de urvuxna plaggen och få nästa storlek i retur, allt för en fast månadsavgift. När plaggen är utslitna men fortfarande har livslängd kvar, skänks de till välgörenhet. Tillsammans med ISBJÖRN of Sweden har CIRQS paketerat ett set med ytterkläder som säkrar upp alla de basplagg som småbarn och deras föräldrar behöver under hela året. www.CIRQS.com

För mer information, kontakta gärna
Douglas Heidergren, VD & Grundare
e-post: douglas@cirqs.com
tel: +46 707 79 88 55

Om ISBJÖRN of Sweden

ISBJÖRN of Sweden är ett svenskt outdoor- och skidvarumärke som erbjuder marknadens bästa och mest hållbara tekniska funktionskläder för barn mellan 0-14 år i kategorierna baby, kids och junior. Företagets vision är att erbjuda slittåliga och hållbara kläder i miljövänliga material som motsvarar kvaliteten hos premiumvarumärken för vuxna. ISBJÖRN of Sweden grundades år 2005 och har idag återförsäljare i Skandinavien, Europa, Japan och sedan hösten 2016 även i Kina.