Pressinbjudan: Invigning av det första huset byggt i IsoTimber

Onsdagen den 23 mars invigs det första huset byggt i IsoTimber på Campusområdet i Östersund. Träffa innovatören och grundaren Mikael Östling som berättar mer om det unika byggmaterialet som består av hälften trä och hälften luft.

Media välkomnas
Representanter för media bjuds in att delta under invigningen. I anslutning till husesynen finns möjlighet att intervjua representanter för IsoTimber.

Tid: Onsdagen den 23 mars kl 13.00 – 14.00

Plats: Studiegången 2, Campusområdet, Östersund

Hålltider invigning:
13.00 - 13.15 Mikael Östling, grundare av IsoTimber berättar om produkten och dess fördelar.
13.15 - 13.30 Justin Jeffs, vd IsoTimber berättar om företagets fortsatta utveckling.
13.30 - 14.00 Husesyn med kaffe och tårta.

Grundidén bakom IsoTimber är att skapa byggblock som utnyttjar luftens och träets unika egenskaper för att både isolera och transportera fukt. I blocken sågas en stor mängd spår ut vilket leder till kraftigt förbättrade isolerande egenskaper samtidigt som vikten minskar och materialet blir lättare att hantera.

Den enkla monteringen där byggblocken läggs på varandra varv efter varv medför att materialet passar till friggebodar såväl som till flerbostadshus. IsoTimber har mängder av fördelar inom områdena:

• Miljö
• Isolering
• Produktion

För mer information och anmälan kontakta:

Mikael Östling, IsoTimber, Tel: 070-3773 070 micke@isotimber.se

• Jämtland

Isotimber AB bildades 2011 och ägs av Mikael Östling och Lasse Bäckvall. Företaget har idag två anställda och produktionen ligger i Nälden. Omsättningsprognosen för 2011 ligger på 6 milj. För mer information se, www.isotimber.se

Thorbjörn Östling

Presskontakt Marknad 46703773220