ISOVER tar steget in i BIM-objekt

ISOVER tar steget in i BIM-objekt

Sommaren närmar sig med stormsteg och är efterlängtad!

Samtidigt tar vi steget in i BIM-världen och lanserar fyra nya objekt för väggar och snedtak.

Dagens hållbarhetsmål driver utvecklingen av moderna och brandsäkra träkonstruktioner och här har vi på ISOVER tydliga fördelar ur ett hållbarhetsperspektiv.  Båda våra  nya ytterväggslösningar för ventilerad och dränerad fasad bygger på platsbesparande, brandsäkra och fuktsäkra konstruktioner med god miljöprestanda.

Även våra moderna lösningar för kompakta tak ger unika möjligheter att skapa slanka och fuktsäkra takkonstruktioner. Isoleringsarbetet blir betydligt enklare vid exempelvis renovering av snedtak, men även vid nybyggnation. Perfekt lösning om du ska konvertera vindsutrymmet till boyta!

Vi kan glädja projektörer, ingenjörer och arkitekter med att de nya lösningarna sparar plats och blir mer kostnadseffektiva i slutändan än traditionella lösningar. Att tänka på inför stundande sommarprojekt.

Dessutom, du vet väl att om du ska bygga ett lätt Prefab-element så ska du ha just lätt isolering?  Läs om Ystad Arena här intill.

Saint-Gobain ISOVER deltar i Almedalen 2015
Den 30 juni finns vi i Almedalen under temat hållbart byggande och debatterar utmaningarna för framtidens byggande. Seminariet heter: "Nu ska det byggas mycket, snabbt, billigt och bra – men blir det hållbart?" och äger rum på tisdagen den 30 juni kl 15.45.

Vi visar då också våra brandsäkra, miljöanpassade och platsbesparande lösningar för flerbostadshus.

Hoppas vi ses i Almedalen!

Må väl!

Patrik Andersson