Lufttät, vindtät och vattenavvisande- ISOVER lanserar Vario Bond

Lufttät, vindtät och vattenavvisande- ISOVER lanserar Vario Bond

Vario® Bond är en överspacklingsbar tejp för tätningsarbeten i såväl nybyggnation som renovering. Det är en mångsidig och högpresterande produkt för en mängd användningsområden, t.ex. vid övergångar mellan träregelverk och murade ytor samt runt fönster och dörrar. Tack vare mycket stark vidhäftning och följsamhet kan den fästas på tegel, PVC, trä- och cementytor etc. och kan därefter spacklas och putsas över vilket löser utmaningen med att få det tätt i kombination med rödgrund eller gipsbaserad puts. Med en praktisk skyddsfilm på tejpens baksida, som är bredare än tejpen, är Vario® Bond lätt att hantera och applicera. Den bidrar till att skapa lufttäta konstruktioner som skyddar konstruktionen från fukt och håller värmen inne vilket sänker energianvändningen. Vario® Bond är en del i ISOVERs lufttäthets- och säkerhetssystem Vario®, ett komplett sortiment av skarvhjälpmedel, tätningsdukar och tätningsdetaljer för lufttäta och fuktsäkra lösningar.