​Kajsa Frisell årets kvinnliga förebild i telekombranschen

Kajsa Frisell, näringspolitisk talesperson på IT&Telekomföretagen, utsågs igår till Årets kvinnliga förebild vid telekombranschens evenemang Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering till utmärkelsen:
De kvinnliga förebilderna på den svenska telekommarknaden är oerhört viktiga för att skapa en bransch där fler kvinnor vill vara och verka på låg såväl som hög nivå. Årets kvinnliga förebild är en person som har varit verksam länge i branschen och som troget arbetat med viktiga branschfrågor på olika nivåer. I sin nya roll har årets vinnare verkligen blommat ut och blivit en stor förebild för många. Hon står starkt och stadigt och för hela telekombranschens talan trots motparternas motstånd.

– Vi är mycket stolta över Kajsa och denna välförtjänta utmärkelse, säger Anne-Marie Fransson Förbundsdirektör IT&Telekomföretagen.

Kajsa Frisell är näringspolitisk expert på IT&Telekomföretagen sedan i mars 2014, och har dessförinnan bland annat arbetat som projektledare på Bredbandsforums kansli och på PTS med konsumentmarknadsfrågor och nätsäkerhetsfrågor.

– Jag känner mig fantastiskt hedrad och oerhört stolt över utmärkelsen - som känns som ett kvitto på att branschen uppskattar det jag gör. Att vara en kvinnlig förebild i en mansdominerad bransch är stort och jag är övertygad om att vi genom att lyfta fram inspirerande telekomkvinnor kan locka fler kvinnor till branschen, säger Kajsa.

En längre intervju med Kajsa Frisell om hennes arbete för IT- och Telekombranschen hittar du här.

Övriga nominerade i kategorin var:

Pernilla Dahlman, vd Screen Interaction

Emma Svalin Sahlman, operationschef Com Hem