​Ny styrelse i IT&Telekomföretagen

Patrik Hofbauer Telenor Sverige AB, Pär Fors CGI Sverige AB, Anders Berglund Google och Ulla Hemmi Adolfsson OpusCapita AB valdes idag, den 7 maj 2015, in som nya medlemmar i styrelsen i IT&Telekomföretagen inom Almega, vid årsmötet i Stockholm.

– Vi är mycket glada att välkomna ytterligare fyra mycket kompetenta medlemmar till vår styrelse, säger Anne-Marie Fransson, Förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen och vice VD Almega. Vi är idag i ett spännande skede och behöver den bredd av erfarenhet och kompetens som styrelsen är sammansatt av för att nå framgång i vårt arbete med att påvisa digitaliseringens möjligheter, och säkerställa att vi fortsatt har en konkurrenskraftig IT- och telekombransch i Sverige.

Staffan Hanstorp, VD och koncernchef Addnode Group AB, omvaldes samtidigt till styrelseordförande. Staffan Hanstorp tillträdde som ordförande i IT&Telekomföretagen 2012.

Styrelse IT&Telekomföretagen 2015

Staffan Hanstorp Addnode Group AB, Ordförande (Omvald)

Kjell Ahlzén Hewlett-Packard AB (Omvald)

Anders Berglund Google (Nyvald)