Pressinbjudan: IT för ett grönare samhälle

IT&Telekomföretagen tillsammans med Näringsdepartementet inbjuder till seminariet "IT för ett grönare samhälle". Seminariet kommer att kretsa kring hur IT- och telekomlösningar i praktiken kan samverka i utformningen av den hållbara staden och dess funktioner. Media inbjuds att delta.

Tid och plats
Idag, onsdagen den 24 november 2010. En lättare lunch serveras från klockan 12.00. Själva seminariet börjar klockan 13.00 och avslutas klockan 15.00. Föranmälan görs via: https://web.questback.com/itf/semgronit/

Platsen är Rosenbads konferenscenter, Drottninggatan 1, Stockholm

IT-minister Anna-Karin Hatt inleder seminariet med att tala om hur smarta IT-lösningar kan minska våra ekologiska fotavtryck. Övriga deltagare vid seminariet är bland andra Colette Maloney, chef för kommissionens enhet IT för hållbar tillväxt (DG INFSO), Per Ankersjö, miljöborgarråd i Stockholm, Ewa Thorslund, IT&Telekomföretagen samt representanter från bygg-, energi-, transport och telekombranschen.

Hela programmet finns att ladda ner på www.regeringen.se/gronit
Där kan du även följa seminariet via webbsändningen.

Kontakt: Ewa Thorslund, näringspolitisk expert, IT&Telekomföretagen inom Almega, 070-638 06 11.

• grön it

IT&Telekomföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag från hela IT- och telekomsektorn, av alla storlekar, som valt att gemensamt driva och utveckla marknaden för IT såväl som IT-företagandets villkor. Vi är drygt 1000 medlemsföretag som tillsammans har omkring 93 000 medarbetare. IT&Telekomföretagen är också en av sju samverkande bransch- och arbetsgivarorganisationer inom förbundsgruppen Almega. Läs mer om oss på www.itotelekomforetagen.se