Nästa trend startar idag: nätdejta företag

Idag lanseras det sociala nätverket Careerbook.se - en ny typ av mötesplats för svenska studenter, unga akademiker och företag.  Redan från start finns 80 av de mest populära arbetsgivarna såsom SEB, Telia Sonera, Riksbanken och ABB med på listan. Tusentals studenter har redan förhandsregistrerat sig och idag öppnas portarna upp till Academic Works nya storsatsning.

På Careerbook registrerar man sin profil och fyller i vad man prioriterar högst hos en framtida arbetsgivare – allt från vilken typ av anställning man söker, ens egna styrkor och svagheter till vad man har för krav på en arbetsplats. Utifrån profilen matchas du mot Sveriges attraktivaste företag och kan direkt få en skräddarsydd bedömning av vilken arbetsgivare som skulle passa just dig.

På Careerbook kan du både ta del av det som händer i företagens värld och marknadsföra dig själv som en attraktiv ny medarbetare. Till skillnad från traditionella kanaler som mässor och arbetsmarknadsdagar kan du kommunicera direkt med företagen dygnet runt, året om. För företagen finns stöd för att marknadsföra sig på nya sätt, t.ex. genom att ladda upp filmer och ordna aktiviter för de studenter man har i sin vänlista.

Careerbook är byggd på Iteams plattform T-REX Community som är helt .NET-baserad. Den har en stor uppsättning kraftfulla funktioner som man förväntar sig av en internetcommunity – som interna meddelanden, vänförfrågningar, aktivitetsanmälningar och nyhetsfeeds – allt implementerat med moderna realtidstekniker som AJAX vilket ger en både levande och användarvänlig upplevelse för besökarna. T-REX Community används sedan tidigare av dejtingsiten Shake My World som varje år sedan starten har varit med på Internetworlds lista över de 100 bästa svenska webbplatserna.

Se filmen om Careerbook på Youtube: www.youtube.com/watch?v=HEu9UJ8_iUY

Besök Careerbook: www.careerbook.se

För mer information om Iteam och den tekniska lösningen

Christian Landgren, VD
Iteam Solutions
Observatoriegatan 6
christian.landgren@iteam.se

För mer information om Careerbook.se

Svante Randlert, VD
Academic Communication
sr@academiccommunication.se

• Web media

• .net
  • sociala nätverk
  • communities
  • karriär
  • studier

Om Iteam

Iteam är en teknikbyrå som utvecklar informationsintensiva system som intranät, e-handelsplattformar och affärssystem, ofta med fokus på sociala funktioner, databaser och integration. Vi har funnits i 15 år och har arbetat med teknikintensiva projekt sedan starten.

Bland våra kunder idag finns allt ifrån stora nationella eller multinationella företag som ABSOLUT VODKA, FM Mattsson, Alcro-Beckers till entreprenörsdrivna nätföretag som Shake My World och Academic Communication.

Iteam är certifierad partner till en mängd leverantörer av ledande tekniker och tjänster, som Microsoft, EPiServer, Apple och RSA.