Student från IHM Business School gör sin praktik på Itero

Klara Strandberg gör sitt internship hos Sälj och Marknad på Itero

Hej Klara! Kul att du ska hänga med oss i ett gäng veckor. Kan du berätta lite om dig själv?

Jag heter Klara Strandberg och är 23 år och bor i Majorna i Göteborg. I dag studerar jag min andra termin på IHM Business School där jag läser IT Solutions, utbildningen består av framförallt kurser inriktade mot marknadsföring, försäljning och IT. Jag valde att läsa IT Solutions då jag under en tid varit nyfiken på IT-branschen och tror att det kommer att vara en väldigt rolig och viktig resa att vara en del av. På min fritid tycker jag om att resa, hänga med kompisar, äta god mat och träna.

Varför vill du göra din praktik här hos oss?

Varför jag valde att söka min praktik på Itero är för jag anser det vara ett attraktivt företag att prova mina vingar på, då jag genom tidigare kontakt har fått ett gott intryck av företaget. Jag känner mig väldigt motiverad och förväntansfull, att under min praktik kunna ta del av de erfarenheter och kunskaper, som finns i företaget och hos medarbetare, för att kunna utveckla mig själv till en kompetent och inspirerande kollega.

Det låter bra. Vad har du för förväntningar på oss och din praktik då?

Mina förväntningar på praktiken är att få en möjlighet att utveckla yrkespraktiska kunskaper och få en förståelse för affärsverksamhetens sälj- och marknadsarbete. Samt att få en chans att tillföra något och att vara en resurs på Itero. Efter bara en vecka på Itero känner jag mig redan som en i teamet och är helt säker på att mina 9 veckor kommer gå supersnabbt och vara väldigt användbara inför kommande utmaningar i både studier- och såväl framtida yrkesliv.

Slutligen – vad tror du att du kommer att kunna tillföra till den ökända Spellistan som rullar frekvent inne hos Sälj och Marknad?

Hmm.. efter en bilresa tillsammans hem från Stockholm förstod jag att det var mer poppis att spela Vikingarnas Djingis Khan istället för Miike Snows version. Så ja… tänker att jag kanske borde försöka tillföra lite mer svenskt dansband till spellistan.

Tack så mycket, och varmt välkommen till Itero!