Itero Holding förvärvar Vinton

Affären innebär att Itero tar ett stort steg mot att bli marknadens största aktör inom Microsoft Dynamics NAV

Idag, fredagen den 15 februari 2013, förvärvar Itero Holding AB aktierna i Vinton AB. Säljande part är Primas Invest AB.

Itero har som bolag verkat sedan 2002 med fokus på Affärssystemet Microsoft Dynamics NAV. Itero består efter förvärvet av 25 medarbetare fördelade på våra kontor i Göteborg, Stockholm och Helsingborg.

Itero har bred branscherfarenhet inom ekonomi och backoffice, handel och grossistverksamhet samt service och tjänster. Itero har också ett starkt fokus inom entreprenadbranschen med lösningen 4PS Entreprenad. Denna lösning riktar sig i första hand mot företag inom bygg och anläggning, service och underhåll samt installation och maskinuthyrning.

”Vi ser förvärvet av Vinton som ett led i vår strategi att bli Sveriges ledande Dynamics NAV partner. Vi ser ett stort mervärde i kompetensen som Vintons medarbetare besitter och önskar dem alla välkomna till Itero” säger Nate Hannibal, VD på Itero AB

Vinton AB är en Microsoft Certified Dynamics NAV partner med starkt fokus på branschlösningar för logistik, distribution och säkerhet. Bolaget startade 2009 och fick 2011 den åtråvärda utmärkelsen årets Dynamics Rookie från Microsoft.

”Vi har byggt upp en verksamhet som vi är mycket stolta över. Tillsammans med Iteros breda kunskap kommer vi nu kunna utveckla ett ännu starkare erbjudande för våra befintliga och nya NAV kunder”, säger Thorvald Apelkrans, VD på Vinton AB.

För mer information kontakta:

Nate Hannibal,  nate.hannibal@itero.se , 0708 – 76 90 19

Thorvald Apelkrans,  thorvald.apelkrans@vinton.se , 031 - 712 67 04