Marie motionerade sig till San Francisco på Itrim

Vårens Activioutmaning på Itrim är avgjord. Utmaning var att motionera minst 2 ggr/vecka på Itrim under februari-april och använda sig av Activio pulsträning. Vinnare av en resa för två till San Francisco, USA, blev Marie Holmström, medlem på Itrim Mölndal sedan 2009.

För att ta en klassisk sportfråga: Hur känns det?
- Helt fantastiskt och omtumlande! Jag är nog fortfarande lite i chock. Min sambo Stefan tränar också på Itrim, så han förtjänar verkligen att få följa med. Det ska bli jättekul! Vi har aldrig varit i San Francisco och ser fram emot att besöka Itrim USA och köra några varv i cirkeln där.

Du använder pulsmätningen Activio när du tränar på Itrim. Hur tycker du att det påverkat din träning?
- Jag har tränat mer eller mindre regelbundet två gånger i veckan sedan jag gick med i Itrim 2009. Activio har jag använt mig av sedan det infördes på centret och jag märker stor skillnad. Jag utmanar mig själv mer och jag får absolut ut mer av min träning. Det är kul att mäta pulsen och märka att man orkar mer.

2012 införde Itrim activio pulsträning på alla sina center. Pulsträning innebär att du i större utsträckning låter ditt hjärta styra ditt motionspass. Då din puls ger dig direkt information om hur hårt du verkligen arbetar, får du värdefull hjälp med att hitta rätt träningsnivå utifrån dina egna förutsättningar och mål. Resultatet blir en effektivare, säkrare och mer individanpassad träning.

- Motion är en bärande del av Itrim-programmet. Vi ser ett klart samband mellan motionsfrekvens och långsiktiga viktresultat hos våra medlemmar. Activioutmaningen är ett roligt sätt för oss att  uppmuntra våra medlemmar att motionera regelbundet, säger Jesper Tengblad, marknadschef Itrim Sverige.

• Hälso-, sjukvård

• mölndal