Itrim i "Efter tio" på TV4 tisdag 21/9

I säsongens premiärprogram av "Efter tio" på TV4 följer Malou von Sivers upp de tre viktminskningsmetoder som följts under våren - LCHF-dieten, Svenska HälsoCampen samt Itrim.
Hur har det gått för de tre deltagarna i sommar?
Har de hållit vikten?
Har det blivit någon träning eller har mesta tiden spenderats i hängmattan?

Madelene Schultzberg, kund på Itrim Spånga i Stockholm, är tillsammans med hälsorådgivaren Eva Karlsson, Itrims representanter i programserien. Under våren gick Madelene ner drygt 20 kilo och siktade på att gå ner ytterligare 10 kilo.

Nyfiken på hur det har gått för Madelene i sommar? Titta då på "Efter tio" på TV4 tisdag 21 september med start kl 10.05. Programmen kan även ses i efterhand på TV4 Play. Dessutom fortsätter Madelene att blogga på:  http://itrim.eftertio.tv4.se/

Om Itrim
Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Ett resultat som t o m förbättrats efter två år. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Detta utmärker Itrim
• Personligt engagemang. Individuell rådgivning av hälsorådgivare och motionsledare. Regelbundna träffar med fast viktminskningsgrupp för undervisning och utbyte av erfarenheter.

• Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas nya vanor in.

• Effektiv motion. Ett träningspass på Itrim tar bara 30 minuter och du behöver inte passa någon tid. Cirkelträningen består av både styrke-och konditionsstationer där du förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler.

• Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.

• Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt behållit en viktminskning på 12,3 kg efter två år.

• Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim handlar om att gå ner i vikt en gång för alla.

Läs gärna mer om Itrim på www.itrim.se , där du även möter 16 Itrim-kunder som i små kortfilmer berättar om sina vägskäl och om hur valet av Itrim förändrat deras liv.

För ytterligare information kontakta Jesper Tengblad, marknadsansvarig Itrim Sverige, tel: 08-120 00 105 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig: tel 070-7263301. Se även www.itrim.se
_______________________________________________________________________

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.

• malou von sivers
  • motionera regelbundet