Itrim rekordökade i augusti

Kundtillströmningen till viktminskningskedjan Itrim är rekordstort och i augusti ökade antalet nya kunder med 34 % jämfört med samma månad förra året. Med sin vetenskapliga grund och sina väldokumenterade viktminskningsresultat har Itrim-kedjan etablerat sig som alternativet för de som vill gå ner i vikt en gång för alla.

Den svenska viktminskningskedjan Itrim etablerades 2003 och finns idag på 28 ställen i landet. Itrims signum är det personliga bemötandet och att programmet anpassas efter individens behov och förutsättningar. Itrim-kedjan omsatte 90 miljoner kronor i Sverige under 2009, vilket gör att man är på väg att gå om ViktVäktarna i Sverige.

- Kännedomen om Itrim har ökat kraftigt under det senaste året och kunskapen om våra resultat och vårt program är betydligt högre nu än tidigare. Personalen på våra center jobbar nu på högvarv med att ta hand om alla nya och befintliga kunder och energinivån är på topp, säger Martin Anderlind VD Itrim Sverige.

I april presenterade Itrim resultatet av sin årliga kundundersökning som visar att 91% av kunderna är nöjda eller mycket nöjda med Itrim.

- Vi är verksamma inom servicebranschen och nöjda kunder är vår viktigaste måttstock. Resultatet av kundundersökningen visar att våra kunder verkligen uppskattar vårt arbete. Att över 70 % av våra kunder väljer Itrim på rekommendation från en vän eller bekant är såklart också det bästa betyg vi kan få, säger Martin Anderlind, säger Martin Anderlind.

Läs gärna mer på www.itrim.se, där du även möter 16 Itrim-kunder som i små kortfilmer berättar om sina vägskäl och om hur valet av Itrim förändrat deras liv.

För ytterligare information kontakta Jesper Tengblad, marknadsansvarig Itrim Sverige, tel: 08-120 00 105 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig: tel 070-7263301.
_____________________________________________________________

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Ett resultat som t o m förbättrats efter två år. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.