Itrim storsatsar i Göteborgsområdet

Den svenska viktminskningskedjan Itrim har fyra viktminsknings-center i göteborgsområdet (Kungsbacka, Nordstaden, Mölndal och Eriksberg). Nu lägger man ytterligare fokus på Göteborg och satsar stort på marknadsföring och på att öppna fler center för att hjälpa göteborgarna till ett lättare och friskare liv.

Starskottet för Itrims satsning på Göteborg och Kungsbacka går måndagen den 4 oktober. Under vecka 40 och 41 kommer göteborgarna mötas av reklam på spårvagnar, tidningar och på webben. Kampanjerbjudandet "Gå 2 – betala för 1" gäller för de som tecknar medlemskap under dessa två veckor.

Itrim etablerades 2003 och finns idag på 28 ställen i landet. Det går bra för Itrim-kedjan och nu söker man fler franchisetagare bl a i Göteborgsområdet.

- I Stockholm har vi 14 viktminsknings center och nu gör vi en rejäl satsning på att expandera i Göteborgsområdet där vi planerar att öppna minst tre nya Itrim-center under 2011. Med den intensiva kampanjen under de två närmaste veckorna och med fortsatt fokus på Göteborg under hela hösten hoppas vi nå många potentiella franchisetagare och kunder, säger Jesper Tengblad marknadsansvarig på Itrim Sverige.

Itrims signum är det personliga bemötandet och att programmet anpassas efter individens behov och förutsättningar. Med sin vetenskapliga grund och sina väldokumenterade viktminskningsresultat har kedjan etablerat sig som alternativet för de som vill gå ner i vikt en gång för alla.

För ytterligare information om Itrims satsning i Göteborgsområdet kontakta Jesper Tengblad, marknadsansvarig Itrim Sverige, tel: 08-120 00 105 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig, på 0707263301. Se även www.itrim.se

Detta utmärker Itrim
Personligt engagemang. Individuell rådgivning av hälsorådgivare och motionsledare. Regelbundna träffar med fast viktminskningsgrupp för undervisning och utbyte av erfarenheter.
Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas nya vanor in.
Effektiv motion. Ett träningspass på Itrim tar bara 30 minuter och du behöver inte passa någon tid. Cirkelträningen består av både styrke-och konditionsstationer där du förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler.
Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.
Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt behållit en viktminskning på 12,3 kg efter två år.
Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim handlar om att gå ner i vikt en gång för alla.

Itrim Sverige AB , etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Ett resultat som t o m förbättrats efter två år. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter;
I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.

• göteborg
  • viktminskningskedjan