Itrim testas i TV4 våren 2010

Itrim har blivit utvalda att medverka i TV4s 'Efter tio' med Malou von Sivers, som sänds vardagar kl 10.05 med start tisdag 26 januari.

Under vinter och vårsäsongen av programmet kommer tre viktminskningsmetoder att följas, varav Itrim-programmet är en. Även LCHF-diet samt Martin Lidbergs 'Svenska HälsoCampen' medverkar i jämförelsen.

Madelene Schulzberg, nybliven kund på Itrim Spånga i Stockholm, kommer tillsammans med hälsorådgivaren Eva Karlsson att vara Itrims representanter i programserien. Varannan tisdag med start den 26 januari, rapporteras erfarenheterna från de tre metoderna (övriga sändningsdatum: 9/2, 23/2, 9/3, 23/3, 6/4, 23/4). Dessutom kommer deltagarna att följas upp efter ett år.

- Det är naturligtvis mycket spännande att få möjlighet att presentera vårt program för TV-publiken. Vi applåderar särskilt planerna på att följa upp deltagarna efter ett år. För det är ju en sak att gå ner i vikt framför tv-kamerorna – en helt annan att behålla viktminskningen långsiktigt. Och att gå ner i vikt en gång för alla är ju just vad Itrim handlar om, säger Jesper Tengblad marknadsansvarig på Itrim.

För att gå ner i vikt och stanna där krävs bestående beteendeförändringar vad det gäller mat- och motionsvanor. Det har Itrim tagit fasta på och erbjuder ett viktminskningsprogram baserat på en kombination av individuell rådgivning, gruppträffar och träning. På Itrim kan du antingen bli viktminskningskund eller enbart motionskund.

Itrims viktminskningsprogram inleds med att du tillsammans med din hälsorådgivare tar fram en individuellt anpassad handlingsplan bl a baserad på övervikt, motionsvanor och allmän livsstil. För att beteendeförändringar ska bli bestående måste de ha realistisk förankring i vardagen. Under de första veckorna, den sk viktminskningsfasen, fokuserar man på viktnedgång och på att identifiera ovanor och fallgropar. Därefter ligger fokus på att arbeta in nya, hälsosammare vanor. Itrim handlar om att lära sig äta bra mat regelbundet och i lagom portioner – kombinerat med regelbunden motion.

Itrims träningsform kallas för "Puls" och är en form av cirkelträning då du både förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler. Eftersom man när som helst kan hoppa in var som helst i motionscirkeln, blir det aldrig kö till någon station och man behöver inte boka någon träningstid. Var 30:e sekund byter man station och ett helt träningspass tar bara 30 min.

Detta utmärker Itrim:
    Personligt engagemang. Individuell rådgivning av hälsorådgivare och motionsledare. Regelbundna träffar med fast viktminskningsgrupp för undervisning och utbyte av erfarenheter.

Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas nya vanor in.

Effektiv motion. Ett träningspass på Itrim tar bara 30 minuter och du behöver inte passa någon tid. Cirkelträningen består av både styrke-och konditionsstationer där du förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler.

Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.

Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt behållit en viktminskning på 12,3 kg efter två år.

Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim handlar om att gå ner i vikt en gång för alla.
    ______________________________________________________________________
    Itrim Sverige AB är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv.
    Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.

För mer information kontakta Jesper Tengblad; jesper.tengblad@itrim.se alt: 0812000105