NU FINNS ITRIM ÄVEN PÅ GOTLAND

Den svenska viktminskningskedjan Itrim är ett av Sveriges snabbast växande företag. Nu har Itrim även etablerat sig i Visby genom att licensiera friskvårdsanläggningen Form Visborg på Visborgsallén 33 i Visby.

Itrim har uppenbarligen en roll att fylla på Gotland. Enligt Folkhälsoenkäten (2008) har nästan var femte gotlänning ett BMI över 30 som enligt WHO är gränsen då övervikt övergår i sjukdomen fetma. Bland kvinnorna är nästan 16 procent av gotländskorna överviktiga mot riksgenomsnittet på tolv procent, och 15 procent av de gotländska männen lider av fetma mot riksgenomsnittet elva procent

Med sin vetenskapliga grund och sina väldokumenterade viktminskningsresultat har Itrim-kedjan etablerat sig som alternativet för de som vill gå ner i vikt en gång för alla. Timothy Skinner och Björn Gebenius äger Form Visborg som de profilerar som Gotlands mest satsande friskvårdsanläggning.

- Vi vill utveckla Form Visborg ytterligare. Itrims viktminskningsprogram har en vetenskaplig grund som tilltalar oss. Vill du gå ner i vikt och stanna finns det - tyvärr - inga genvägar. Det krävs en livsstilsförändring och det erbjuder Itrim hjälp med. Alla gotlänningar som vill gå ner i vikt eller bara komma igång att träna är varmt välkomna till oss, säger Timothy Skinner och Björn Gebenius, licenstagare för Itrim i Visby.

Itrim-kedjan ökade sin omsättning med 43% under 2010 och planerar att öppna 16 nya center under 2011.

Vad utmärker Itrim?
Personligt engagemang. Individuellt stöd från hälsorådgivare och motionsledare kombinerat med små fasta viktminskningsgrupper, som träffas regelbundet.

Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas de nya vanorna in.

Fokus på motion. Motion är en viktig komponent för att nå varaktig viktminskning och för att må bra både fysiskt och psykiskt. Itrim-programmet fokuserar på de tre delarna Mat, Motion och Motivation.

Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.

Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kg med en midjereduktion på 11,8 cm under de första tio veckorna.

Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim är för den som bestämt sig för att gå ner i vikt en gång för alla. Programmet är tvåårigt.

Nöjda kunder. Fler än 9 av 10 bland Itrims kunder är nöjda med Itrim och 92,5% upplever ökad livskvalitet sedan de blev medlemmar hos Itrim.

För ytterligare information kontakta: Chrille Lundin, ansvarig för Itrim på Form Visborg: 0763471668, Timothy Skinner på 070 7473311, alt Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim Sverige på 0707263301. Besök gärna www.itrim.se

Idag finns Itrim på följande orter:Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund

• visby
  • timothy skinner
  • björn gebenius
  • varaktig viktminskning
  • gotland
  • form visborg

• Gotland

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,5 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.