Stort intresse för Itrim Farsta Centrum

Nyöppnade Itrim Farsta Centrum har fått en flygande start med drygt 130 kunder redan innan centret öppnat - ett rekord för Itrim-kedjan! Itrim Farsta centrum är Itrims 28:e center i Sverige och det 13:e i Stockholm.

-Vi välkomnar Itrim Farsta Centrum till Itrim-kedjan! Det är glädjande att se ett sådant stort intresse för Itrim även i, normalt sett, lågintensiva perioder som november och december. Kännedomen om vårt koncept för viktminskning har vuxit sig allt starkare och vi ser ett ökat intresse både från kunder och från potentiella franchisetagare, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB.

Itrim Farsta Centrum ligger i nyrenoverade lokaler på Karlandaplan 8, bredvid Farsta Närsjukhus i Farsta Centrum, söder om Stockholm

Vad skiljer Itrim från andra viktminskningsprogram?

• Personligt engagemang. Våra hälsorådgivare och motionsledare stöder dig så mycket du behöver och hjälper dig att lyck­as. Dessutom träffar du din viktminskningsgrupp regelbundet och kan utbyta erfarenheter.

• Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen. Därefter arbetas nya vanor in.

• Effektiv motion. Ett träningspass på Itrim tar bara 30 minu­ter och du behöver inte passa någon tid. Cirkelträningen be­står av både styrke-och konditionsstationer där du förbättrar konditionen, förbränner fett och bygger muskler. Både enkelt och effektivt.

• Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forsk­ning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.

• Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt behållit en viktminsk­ning på 12,3 kg efter två år.

• Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim handlar om att gå ner i vikt en gång för alla.

Läs mer om Itrim på www.itrim.se .Vill du komma i kontakt med Itrim Farsta Centrum? Skicka en intresseanmälan till farstacentrum@itrim.se eller ring 08-605 50 50.

_______________________________________________________________________

Itrim Sverige AB är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Ett resultat som håller i sig även efter ett år. Itrim är Sveriges 11:e snabbast växande företag och av tidningen Dagens Industri utnämnt till sk Gasellföretag.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.