Svenskt viktminskningsbolag växer

Den svenska viktminskningskedjan Itrim växer. Det finns idag 19 öppnade Itrim-center och nio nya franchisetagare kommer att öppna sina center under hösten. Omsättningen ökade med 157 % till 13 993 ksek (5 436). På två år har omsättningen ökat med 855 %. På Itrim erbjuds kunderna en långsiktig helhetslösning inom motion och viktminskning. Programmet, som är tvåårigt och pågår under minst ett år, fokuserar på en sund kombination av mat, motion och motivation i form av personligt stöd och grupputbildning. Varje franchisetagare har sitt eget center med motionsanläggning och kursverksamhet där kunden antingen kan bli viktminskningskund eller enbart motionskund. En studie av Itrims viktminskningsresultat som presenterades på läkarstämman i Göteborg visar att Itrims kunder går i snitt ner 11,7 kilo på ett år. Ett unikt resultat även internationellt. - Människor som är intresserade av sin hälsa har tröttnat på kortsiktiga trendlösningar vad det gäller viktnedgång. Man vill gå ner i vikt långsiktigt och med hälsan i fokus. Itrims viktminsknings-program fokuserar just på varaktig, hälsosam, viktminskning genom mat, motion och motivation. Vi expanderar över hela landet och tecknade t ex nyligen ett avtal med en franchisetagare i Östersund. Dessutom satsar vi nu på att föra Itrimkonceptet utomlands, säger Justus Jondal, VD på Itrim Sverige. Enligt EU-kommissionen beräknas över en miljard vuxna i hela världen vara överviktiga, av dem betecknas 300 miljoner som kraftigt överviktiga. I EU är över hälften av befolkningen, 200 miljoner, feta eller överviktiga. Ungefär 2,5 miljoner svenskar beräknas vara feta eller överviktiga. För ytterligare information kontakta: Justus Jondal, VD Itrim Sverige AB, tel: 08-527 527 07. Eller Sofia Heurlin, informationsansvarig, mob: 0707-263301. På www.itrim.se under lär känna Itrim/Pressrum kan du ladda ner personbilder och motionsbilder från Itrim center. _______________________________________________________________________ Itrim Sverige AB är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning. Genom en kombination av Mat, Motion och Motivation i form av personligt stöd och grupputbildning hjälper vi på Itrim människor till ett lättare och friskare liv. Itrim har funnits sedan 2003 och har idag 28 franchisetagare varav 19 har hunnit öppna Itrim-cente i mellersta och södra Sverige. Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Kungsholmen, Liljeholmen, Sickla, Solna, Södermalm, Täby och Åkersberga. I Göteborg: Nordstaden och Mölndal. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Helsingborg, Linköping, Motala, Södertälje, Uppsala och Västerås. Nya center är under uppstart i bl a Eriksberg(Göteborg), Kungsbacka, Partille, Sollentuna och Vasastan, Östermalm (Stockholm), Östersund