AIM® Sweden certifierat enligt ISO13485:2016

AIM Sweden certifierat enligt ISO13485:2016 för additiv tillverkning (3-D) av metall- och plastprodukter för både industriellt och medicintekniskt bruk.

”På AIM har kunderna och produkternas kvalitet alltid legat nära kärnan av verksamheten och det långsiktiga engagemanget förstärks ytterligare av den här certifieringen. Dessutom kommer kraven i standarden inte bara att gälla för våra medicintekniska produkter utan för hela produktportföljen vilket kommer att driva kundnöjdhet över hela linjen” säger företagets VD Göran Elovsson.

AIM Sweden har certifierats enligt ISO13485:2016 Ledningssystem för kvalitet och krav för regulatoriska ändamål. Genom certifieringen kan AIM Sweden nu tillhandahålla kontraktstillverkade medicintekniska produkter som till exempel patientspecifika implantat eller serietillverkade kirurgiska skruvar. AIM Sweden valde UKAS ackrediterade BSI Group som anmält organ.

“Vi valde att gå vidare med erkända BSI Group som anmält organ, inte bara på grund av deras goda anseende utan också för att de var en av få anmälda organ som erbjöd certifiering mot den senaste revisionen av ISO13485. Som allt annat här på AIM så värdesätter vi att ligga i tillverknings-teknologins framkant och kvalitetsarbetet utgör inte ett undantag till det tillvägagångssättet” säger företagets operativa chef Peter Vomacka.

För ytterligare information, kontakta AIM Swedens VD Göran Elovsson på

goran.elovsson@aimsweden.com eller via telefon på 063-15 24 70.

AIM Sweden Achieves ISO13485:2016 Certification for Additive Manufacturing of Metal and Plastic Parts for Industrial and Medical Use.

“At AIM we’ve always held our customers, and the quality of our products, close to the core of our business. This certification additionally solidifies this long-term engagement. We also recognize that the requirements of the standard will apply not only for our medical device portfolio but for all our products which will drive customer satisfaction across our entire product range.” stated Göran Elovsson, CEO of AIM.

AIM Sweden has been certified in accordance with the ISO13485:2016 standard which outlines the regulatory requirements of the Quality Management System for Medical Devices. With this certification, AIM Sweden is now capable of providing contract manufacturing of Medical Devices such as patient specific medical implants or serially produced surgical screws for instance. AIM Sweden was certified by the UKAS accredited BSI Group acting as Notified Body.

“We decided to pursue the certification using the renowned BSI Group as our Notified Body. We did this not only for their honoured reputation but also because they were one of only a few NB’s offering certification to the latest ISO13485 revision. Like everything else here at AIM we value being at the forefront of manufacturing technology and quality is not an exception to this approach” stated Peter Vomacka, COO at AIM.

For more information, please contact AIM Sweden CEO Göran Elovsson at

goran.elovsson@aimsweden.com or by phone at +46(0)63-15 24 70.

About AIM Sweden: Aim Sweden AB is the commercial arm of AIR Sweden AB, an additive research group based at the Mid Sweden University in Östersund, Sweden. AIM Sweden AB is a manufacturer of Medical and Industrial components in metal and plastics using aditive manufacturing, also known as 3D printing. We offer our customers unprecedented flexibility in the design and manufacturing of components in polymers and metals using additive manufacturing technology such as Electron Beam Melting (EBM) and Selective Laser Sintering (SLS) for industry, biomedicine and medical technology application. High precision, better quality, lower cost and speed of design of implants are some of the benefits found in the technology.

• iuc z-group
  • tillverkningsindustrin i jämtland