IUC Z-GROUP fortsätter växa och rekryterar ny VD

IUC Z-GROUP som stadigt ökat sin verksamhet under senare år, kommer under 2019-2020 att tillsammans med Region Jämtland Härjedalen bedriva ett intensivt tillväxtprojekt för länets industri. Då nuvarande VD går i deltidspension, har nu rekryterats ny verkställande direktör, som kommer att lägga stor del av sin tid i nämnda projekt.

– Det är med stor glädje vi i styrelsen hälsar Stefan Fredriksson välkommen som ny verkställande direktör för IUC Z-GROUP. Stefan kommer närmast från uppdraget som VD/koncernchef för Ivars Bil och innan dess som VD för Länstrafiken Jämtlands län. Han tillträder tjänsten 2019-01-01, berättar styrelseordförande Anna Godevärn.

– Det här känns verkligen som ett spännande uppdrag, både för mig personligen men framförallt på grund av vad vi kan göra för våra delägare. Vi har så många fantastiska företag inom tillverkningsindustrin, vars produkter de flesta av oss använder dagligen, och det känns extra kul att få vara med och bidra till branschens utveckling, berättar Stefan Fredriksson.

Nuvarande VD Gunnar Elmroth kommer att finnas kvar i bolaget som strateg och leda digitaliseringsprojektet INDIGO utöver ett internationellt projekt och som ledamot i IUC Sveriges styrelse.

– Efter 10 fantastiska år som ledare för ett härligt gäng medarbetare känns det tryggt att lämna över stafettpinnen till Stefan. Han kommer att bli ett bra tillskott till vår organisation och jag uppfattar honom som en tydlig och strukturerad person som jag har stort förtroende för, säger Gunnar Elmroth.

IUC Z-GROUP AB ägs av 57 tillverkande företag i Jämtlands län, med tillsammans ca 2100 anställda. IUC Z-GROUP AB arbetar för företagens utveckling och tillväxt, med fyra huvudsakliga verksamhetsområden: Utbildning, Inköp, Nätverk och Strategisk Utveckling.