​Med glädjen i klubban

IUS innovation har glädjen att vara en del av skaran som deltar i Barngolfen 2017. Kända profiler, golfproffs och företagsrepresentanter gör upp om vinsten i det välgörenhetsinitiativ som Lasse Kronér tog initiativ till 2006.

Nu är det dags för den 12:e upplagan av Barngolfen som sedan 2006 arrangeras av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias Barnsjukhus. Barngolfen är Sveriges största välgörenhetsgolf och syftet är att samla in pengar till upplevelser, saker och miljöer som ger ökad livskvalitet och glädje för barn och unga med familjer när de vårdas inom sjukhuset.

Stiftelsen arrangerar, förutom själva tävlingen, också aktiviteter på golfklubben för allmänheten och en digital välgörenhetsauktion i samarbete med Göteborgs Auktionsverk som startade den 5 juni. I auktionen finns bland annat en signerad samlarbox från ABBA, fotokonstverk av Joakim Odelberg och en specialbyggd Driver efter Jordan Spieths sving. Alla aktiviteter i samband med Barngolfen äger rum på Hills Golf & Sports Club.

- Vi ser fram emot att möta spännande kända profiler men också att på ett för oss nytt sätt vara en del i det viktiga arbetet att samla in pengar till sjukhuset, säger Mathias Myrén, VD på IUS innovation, som sedan flera år också är en stolt samarbetspartner till Stiftelsen.