OptraGate: En barnlek att hålla undan läppar och kinder

Effektiv retraktion av läppar och kinder under dentalbehandling- en önskan från alla kliniker. OptraGate erbjuder inte bara relativ isolering utan är även en bekväm lösning. Den beprövade läpp- och kindretraktorn finns nu i färgerna blå och rosa för barn.

Ofta är det svårt att hålla bort mjukdelsvävnad med den dentala spegeln, salivsug och bomullsrullar. Att trycka undan vävnaden skapar ofta en defensiv reaktion hos patienten.

Enkelt för både kliniker och patient

OptraGate möjliggör obehindrad retraktion av läppar och kinder över en större yta. Samtidigt ger det flexibla materialet efter för munnens rörelser på ett kontrollerat sätt. Då blir det lättare för patienten att hålla munnen öppen. Tandsköterskan och tandläkaren kan bättre kontrollera det isolerade området eftersom det är lätt att komma åt. Den dentala spegeln och salivsugen som tidigare använts för att hålla borta tungan kan nu utnyttjas effektivare.

Nya färger

De nya färgerna blå och rosa som nu finns tillgängliga, är speciellt avsedda för barn. De för in en lekfull aspekt i behandlingssituationen och möjliggör en relativ isolering på unga patienter.

OptraGate® är ett registrerat varumärke från Ivoclar Vivadent AG.

Om Ivoclar Vivadent

Ivoclar Vivadent, med huvudkontor i Schaan, Liechtenstein, är en av världens ledande tillverkare av innovativa materialsystem för högkvalitativa dentala ersättningar och restaurationer. Företagets framgång grundar sig på en omfattande portfölj av produkter och system, stor kompetens inom forskning och utveckling, samt ett tydligt engagemang för utbildningoch utveckling. Företaget har helägda dotterbolag i 24 länder och sysselsätter över 3000 personer världen över. Mer information om Ivoclar Vivadent finns tillgänglig på www.ivoclarvivadent.com.