Programat P710 - En porslinsugn som inte lämnar något övrigt att önska

Med den nya porslinsugnen Programat P710 kan användaren analysera tandfärgen digitalt och telefonera.

Den är fylld med innovativa funktioner, nya Programat P710 kan göra mer än att bara bränna. Innovationerna inkluderar en Digital Shade Assistant (DSA) för exakt färgval, telefonfunktioner och infraröd teknologi för bättre processtillförlitlighet.

Digital Shade Assistant (DSA)

Med den patenterade Digital Shade Assistant (DSA) kan valet av tandfärg göras i en handvändning. Användaren väljer ut de tre tandfärgerna som ligger närmast och fotograferar patientens tänder och de valda färgerna. Informationen förs över till ugnen via SD-kort, WLAN eller USB-minne. På ugnen väljer användaren färgvalsläget för att importera fotona och starta färgvalet. Utöver färgen kan även value och chroma (L-, A- och B-värden) bestämmas. Mjukvaran jämför färgen på tanden som ska analyseras med de tre förvalda färgskaletänderna. En speciell mjukvara för bildbearbetning hittar automatiskt tanden som ska analyseras och visar den bästa färgmatchningen. Om så önskas kan användaren också analysera utvalda tandområden i det manuella läget. Därför behövs inga fler apparater.

Telefonfunktion

Den nya porslinsugnen levereras med integrerad telefonfunktion. Med hjälp av denna kan användaren när som helst diskutera individuella patientfall med tandläkaren direkt vid ugnen, utan att behöva byta arbetsstation. Händerna är fria och kan fortsätta sitt arbete. Användarens mobiltelefon kopplas till ugnen via Bluetooth och mobilens kontaktlista visas på ugnsdisplayen. Ett inbyggt handsfreesystem och en mikrofon säkrar en god samtalskvalitet.

Infraröd teknologi

Den integrerade infraröda teknologin representerar ännu en milsten i designen av dentala ugnar. Användandet av infraröd teknologi ökar processtillförlitligheten och minskar bearbetningstiden. Detta gör ugnen mer kostnadseffektiv och ger användaren två fördelar: tiden för brännprocessen kan förkortas med upp till 20% och brännresultaten får högre kvalitet jämfört med resultaten från en konventionell porslinsugn. Den intelligenta mjukvaran använder en värmekamera för att räkna ut de mest passande förtorknings- och stängparametrarna för varje bränning. Med hjälp av sensorer avgör ugnen när objekten har förtorkats optimalt. På detta sätt elimineras eventuella kvalitetsförändringar som kan uppstå vid individuella ändringar av brännprogrammen.

Enkelt handhavande

Trots sina talrika innovationer är Programat P710 mycket användarvänlig. Den manövreras enkelt med sin 7-tums rörliga pekskärm i färg. De viktigaste funktionerna väljs dock på det beprövade smutsskyddade tangentbordet.

Beprövad produktportfölj

Bakom porslins- och pressugnarna från Ivoclar Vivadent finns en mångårig framgångshistoria. Företaget har designat dentala ugnar sedan årtionden och erbjuder sina kunder högkvalitativa bränn- och pressresultat.

Programat® är ett registrerat varumärke hos Ivoclar Vivadent.

Om Ivoclar Vivadent

Ivoclar Vivadent, med huvudkontor i Schaan, Liechtenstein, är en av världens ledande tillverkare av innovativa materialsystem för högkvalitativa dentala ersättningar och restaurationer. Företagets framgång grundar sig på en omfattande portfölj av produkter och system, stor kompetens inom forskning och utveckling, samt ett tydligt engagemang för utbildningoch utveckling. Företaget har helägda dotterbolag i 24 länder och sysselsätter över 3000 personer världen över. Mer information om Ivoclar Vivadent finns tillgänglig på www.ivoclarvivadent.com.