IXX’s Daniel Grankvist, finalist i Sveriges Tekniknörd 2014.

Bild från Kjell& Companys Facebooksida samt privat.

Daniel Grankvist är IT-konsult på IXX och en riktig teknikentusiast. I våras bestämde han sig för att anta utmaningen och delta i 2014 års Kjellkamp, en webbaserad frågesport om vardagsteknik som anordnas av Kjell & Company för andra året i rad i syfte att sprida kunskap.

Deltagaren ska på kortast möjliga tid besvarar 200 teknikrelaterade quizfrågor från sin dator, mobiltelefon eller surfplatta. De fyra som svarade rätt på samtliga frågor och hade de fyra bästa tiderna kvalificerade sig till final i tävlingen som utser Sveriges tekniknörd 2014. Utav ca 45 000 deltagare kunde Daniel stoltsera med den tredje bästa tiden, 200 korrekta svar på 4 min och 17 sekunder. Det gjorde honom till en av de lyckliga finalisterna att åka till Stockholm där den avgörande finalen hölls på Tekniska museet den 24 maj.

”En underbar prestation av Daniel, som förvisso fick se sig besegrad i finalen, men som verkligen visat prov på att han har en mycket bred teknikkunskap och det snabbt till hands. Det är oerhört värdefullt för oss som företag och jag vet att vi har flera duktiga medarbetare som är Daniel hack i häl”, säger Olof Christensson Tjänstechef på IXX IT-partner.

• sveriges tekniknörd 2014
  • kjell & company