AV Media Skåne har fått en ny och bättre IT-infrastruktur med hjälp av IXX.

Ut med det gamla och in med det nya. Så resonerade AV Media Skåne när de valde IXX som sin nya IT-partner. Efter en förstudie på den dåvarande IT-miljön togs beslutet att sätta upp en helt ny IT-infrastruktur och att lägga över driftansvaret på IXX till en fast månadskostnad per användare.

Kommunalförbundet AV Media Skåne ligger i Hässleholm och ägs av 12 skånska kommuner men med verksamhet i totalt 23 kommuner. De är en pedagogisk resurs inom media, IT, teknik och pedagogik åt sina medlemmar. Verksamheten köper bl a in film med institutionell visningsrätt, lånar ut, kopierar och distribuerar dessa till kommunernas skolor i huvudsak. Ca 5000 lärare och ca 55 000 elever har möjlighet att streama material från en webbaserad mediekatalog och därför är det oerhört viktigt med en stabil, säker och alltid tillgänglig IT-miljö.

”Vår IT-miljö levde helt enkelt inte upp till våra krav på hög tillgänglighet och säkerhet, därför var vi tvungna att göra något omgående. Vi kände direkt förtroende för IXX IT-partner och var mycket glada då de vann upphandlingen. De förstod våra behov direkt, och gav oss bra förslag på nya lösningar och möjligheter, vilka skulle ta oss till en helt ny nivå. Nu har vi en ny IT-plattform som IXX satt upp och de tar fullt ansvar för driften. IXX har gjort ett fantastiskt bra jobb och det känns som att vi är i trygga händer – de är precis den IT-leverantör vi sökte.” säger Mikael Lindén Verksamhetschef på AV Media Skåne.

”AV Media Skåne har nu fått en modern och väl fungerande IT-infrastruktur direkt anpassad till sina behov. De har alltid full funktionalitet och ständig åtkomst även vid strömavbrott eller om hårdvaran
havererar, och med ett fast pris per månad och användare vet de alltid vad kostnaderna blir. Inga överraskningar helt enkelt och de kan fokusera fullt ut på sin egen kärnverksamhet”
säger Martin Envall ansvarig säljare på IXX IT-partner.

För mer information kontakta:
Martin Envall, Säljare på på IXX IT-partner
070-951 81 23, martin.envall@ixx.se,

Mikael Lindén, VD på AV Media Skåne
0451-388582, mikael@avmediaskane.se

• bekymmerfri it
  • säkerhet
  • drift
  • it-infrastruktur
  • av media skåne
  • ixx it-partner ab

IXX IT-partner AB grundades 1985 och har sedan dess utvecklats mot att bli ett
innovativt kunskapsföretag som levererar helhetslösningar inom IT. Företaget
har idag 45 anställda och kontor i Malmö, Helsingborg, Landskrona och Ängelholm

Våra tjänster består av utveckling och integration av IT-system, konsultverksamhet, drift/hosting och informationssäkerhet.

Vår strategi är att ta ett ansvar för våra kunders IT-miljö, ett helhetstänkande från rådgivning, behovsanalyser, arkitektur och implementering till support och drift.