IXX IT-partner AB stärker sin organisation med Richard Rydén som CFO

Richard Rydén som framgångsrikt har byggt upp IXX Malmökontor senaste året och med en tidigare historik som Tjänstechef på Atea, Chef för Business Controlling på Ementor och dessförinnan Danisco tar nu steget vidare inom organisationen och tillträder rollen som CFO (Chief Financial Officer) på IXX.

Richards ansvar blir att stärka upp rapportering, processer och kontrollfunktion inom ekonomi och administration på IXX. Själv beskriver Richard sitt uppdrag som: “Min primära uppgift är kort och gott att säkerställa att vi har relevanta och korrekta beslutsunderlag. Det gör vi med hjälp av ekonomistyrningsprocesser som är skalbara för en intressant tillväxtresa som vi ska göra med fokus på lönsamhet och kundnytta.”

Mattias Christensson som nytillträdd VD är glad över att fått med Richard på IXX offensiva resa: ”Familjen Christensson har känt Richard i över 20 år men först häromåret korsades våra professionella vägar genom att Richard med hjälp av sitt kontaktnät i Öresundsregionen etablerade vårt Malmökontor. Det är en intressant region som tar marknadsandelar hela tiden.” säger Mattias

”Richard har en gedigen bakgrund inom såväl Business Controlling som IT-branschen och det känns oerhört tryggt att han nu, efter att lärt känna företaget från ett säljperspektiv, axlar CFO-rollen från f.d. VD Monika Christensson som numera är styrelseordförande för IXX IT-partner.

Richard har både djupet och bredden som affärsman och spetskompetens inom ekonomi.” avslutar Mattias.

• cfo
  • ementor
  • ryden
  • finansdirektör
  • ixx it-partner

IXX IT-partner AB grundades 1985 och har sedan dess utvecklats mot att bli ett innovativt kunskapsföretag som levererar helhetslösningar inom IT. Företaget har idag 45 anställda och kontor i Malmö, Helsingborg, Landskrona och Ängelholm.

Våra tjänster består av utveckling och integration av IT-system, konsultverksamhet, drift/hosting och informationssäkerhet.

Vår strategi är att ta ett ansvar för våra kunders IT-miljö, ett helhetstänkande från rådgivning, behovsanalyser, arkitektur och implementering till support och drift.

Olof Christensson

Presskontakt vVD 0709-518 114