IXX IT-partner genomför generationsskifte

Efter 29 år som VD lämnar grundaren Monika Christensson nu över till sönerna Mattias, Fredrik och Olof som därmed blir majoritetsägare i IXX IT-partner AB. Bröderna har varit verksamma i bolaget sen 90-talet och både de och organisationen är väl förberedda för att driva företaget vidare mot nya mål.

”Jag är oerhört stolt och tacksam för att ha 45 medarbetare som var och en tar stort ansvar för våra kunder och det känns tryggt att vi redan för ett antal år sedan avgjorde inom familjen hur det skulle gå till när jag lämnade verksamheten vidare till mina söner. Jag ser fram emot att fokusera på styrelsearbete både i IXX och i andra organisationer.” säger Monika Christensson

”Det har varit en stor glädje att under lång tid ha arbetat tillsammans med att skapa en spännande och stabil verksamhet. Jag lämnar med stolthet över till nästa generation.” fortsätter Monika Christensson.

Fredrik Christensson har tidigare under flera år varit försäljningschef på IXX och är numera VD på Katscenter AB som ägs av bröderna Christensson. Katscenter tillhandhåller ett tidredovisningssystem till advokatbyråer och jurister där IXX hjälper till med driften och vidareutveckling av systemen.

Olof Christensson är tjänstechef på IXX och ansvarar för att vi erbjuder IT-tjänster som ökar våra kunders konkurrenskraft, ett helhetsåtagande från rådgivning, behovsanalyser, arkitektur och implementering till support och drift. Olof engagerade sig tidigt i att utveckla driftstjänster till kunderna och drift/hosting är numera IXX största affärsområde.

”Det har varit inspirerande för oss att ha Monika som mentor och de senaste åren har vi gemensamt byggt vidare med en organisation som är inställd på fortsatt utveckling och tillväxt.
Monika har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga upp företaget från grunden och stuckit ut som kvinnlig ledare i en mansdominerad bransch. Vi är glada över att hon fortsätter vara aktiv i styrelsen och i näringslivet som vår främsta ambassadör.”
säger Mattias Christensson som tog över som VD den 20 januari.

Monika Christensson, styrelseordförande, monika.christensson@ixx.se 0709-51 81 09
Mattias Christensson, VD, mattias.christensson@ixx.se 0709-51 81 11

• vd
  • generationsskifte
  • mattias christensson
  • monika christensson
  • ixx it-partner
  • ixx

IXX IT-partner AB grundades 1985 och har sedan dess utvecklats mot att bli ett innovativt kunskapsföretag som levererar helhetslösningar inom IT. Företaget har idag 45 anställda och kontor i Malmö, Helsingborg, Landskrona och Ängelholm

Våra tjänster består av utveckling och integration av IT-system, konsultverksamhet, drift/hosting och informationssäkerhet.

Olof Christensson

Presskontakt vVD 0709-518 114