Stena Line Travel Group – tryggar sin verksamhet med hjälp av IXX

Stena Line Travel Group är en ledande researrangör i Sverige, Danmark och Tyskland. I Sverige jobbar man under de kända varumärkena Sembo och Flygbiljetter.se.

Andreas Elmgren, IT-ansvarig, berättar: "Vi kan så pass mycket själva att vi klarar av den dagliga driften men vi är inte experter på nätverk, servrar och annan infrastruktur. Samtidigt är vi inte så många som kan IT-drift. Vid sjukdomar och semestrar blir vi därför extra sårbara."
För att råda bot på detta har Stena Line Travel Group tecknat ett Trygghetsavtal med IXX.  I avtalet ingår regelbundna besök på plats, backup till de egna IT-resurserna och remote support till systemen. Andreas igen: " Ytterligare ett plus är IXX ser till att dokumentera vår IT-miljö, något som man lätt kan glömma om man kör helt själv. Det känns tryggt att jobba med IXX och jag tror att alla företag skulle må bra av att teckna ett Trygghetsavtal hos dem."

• Turistnäring, turism, resor

har idag 30 anställda.

Våra tjänster består av utveckling och integration av IT-system, konsultverksamhet, drift och nätverksövervakning, hosting och Unified Communications.