Korrekt och enkel montering av golvbrunnar i betongbjälklag med hjälp av JAFO Golvbrunnsfixtur

Enkel och säker montering av golvbrunn i betongbjälklag

JAFO Golvbrunnsfixtur är ett hjälpmedel för fixering av golvbrunnen vid ingjutning i betongbjälklag. Golvbrunnsfixturen uppfyller kraven på installation i rätt höjd och våg enligt gällande branschregler Säker Vatteninstallation. JAFO Golvbrunnsfixtur ger många fördelar:

• Normalt behövs inga förhöjningsringar monteras i efterhand
  • Spackling av golvfall blir enklare och bättre då golvbrunnen sitter korrekt i våg
  • Säkrare anslutning av golvbrunnsmanschett eller plastmatta
  • Kvalitetssäkrar montaget av golvbrunnen
  • Passar i stort sett alla 150- golvbrunnar med 200 mm eller 220 mm fläns

JAFO Golvbrunnsfixtur fixeras i underlaget genom att spikas eller skjutas fast för att sedan tillåta att golvbrunnen enkelt monteras och justeras i korrekt höjd och våg. Golvbrunnsfixturen säkerställer att golvbrunnen sitter fixerad under hela bygg- och ingjutningsprocessen. Moment som annars riskerar att golvbrunnen och installationen skadas och blir fel. Golvbrunnsfixturen går även att använda vid installation i träbjälklag då detta fylls med EPS- betong.

JAFO Golvbrunnsfixtur har med fördel använts i över 100 000 golvbrunnsinstallationer sedan lanseringen 2006.

Läs mer på www.jafo.eu