Brukarkooperativet JAGs ordförande – en av Sveriges viktigaste kvinnor 2015

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2015 13:26 CET

Cecilia Blanck, verksamhetsansvarig och styrelseordförande i Brukarkooperativet JAG, har av tidningen Dagens Samhälle även i år utsetts till en av Sveriges viktigaste kvinnor i välfärden.

Det är andra året i rad som Cecilia Blanck är med på listan Välfärdens 100 viktigaste kvinnor. Cecilia rankas på plats nummer 31.

– Det är roligt att JAG syns som den stora verksamhet vi är. Brukarstyrd personlig assistans är en kraft att räkna med! Det är också bra att Dagens Samhälle synliggör att många kvinnor har ledande positioner i samhällsbärande verksamheter, säger Cecilia Blanck.

JAG är en ideell riksförening för personer med flera omfattande funktionsnedsättningar, varav en avser den intellektuella förmågan. JAG arbetar för att medlemmarna ska kunna leva sina liv fullt ut, på sina egna villkor, med bästa möjliga personliga assistans. JAGs assistanskooperativ styrs av medlemmarna och drivs utan vinstintresse.

Kommentarer (0)

Kommentera