JAGs medlemmar tar plats i Almedalen!

På söndag åker ungefär 70 JAG-medlemmar med assistenter och anhöriga, totalt runt 350 personer, till Gotland för att ta plats under Almedalsveckan och synliggöra JAGs frågor. I JAGs samtalstält på Hamnplan bjuds på ett fullspäckat program med korta debatter och heta stolen-samtal med inbjudna gäster hela veckan.

I år samlar Föreningen JAG sig under frågan ”Vem ska bestämma i mitt liv?” Härunder ryms både Independent Livings synsätt att det är den enskilde som är ”expert” på sitt eget liv, rätten till en god man som man känner och kan kommunicera med och vad som måste göras för att framtidssäkra assistansen när det gäller assistansersättningens utformning, kraven på kvalitet och tillsyn med mera. Det kommer också att bli manifestationer runt om i Visby och andra överraskningar.

Det går att följa Föreningen JAG på Almedalenkanalen på JAGs hemsida där vi kommer att lägga ut allt som händer i JAG-tältet och runt omkring. Där hittar du också hela JAGs program under Almedalsveckan.

Politikerveckan i Almedalen pågår 30/6–6/7.

Gilla JAG på facebook så får du ta del av alla nyheter direkt när det händer.

JAGs viktigaste fråga i Almedalen
– rätten till en god man som man känner och kan kommunicera med.