Jakobsdals Charkuteri inviger nya lokaler i Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2019 09:33 CEST

I september inviger familjeföretaget Jakobsdals Charkuteri sin nya 1900kvm stora lagerlokal.

- Vi har växt ut befintligt lager och investeringen innebär att vi långsiktigt har möjlighet att växa med ökade volymer jämfört med idag, säger Glenn Nordfeldt, VD på Jakobsdals Charkuteri.

Den nya lagerlokalen ligger i Agnesberg, endast några kilometer ifrån Jakobsdals befintliga fabrik och huvudkontor i Slakthusområdet i Gamlestaden. Flytten innebär en större lageryta, dubbel så hög kapacitet och förbättrad utlastningslogistik, så att företaget kan fortsätta att växa och utvecklas.

För ytterligare information vänligen kontakta;

Marknadschef & Pressansvarig

Annika.plantoft@jakobsdals.se

Tel: 070-3933041

Företagets fokus är utveckling, produktion och försäljning av hantverksmässiga charkdelikatesser av högsta kvalitet, som är baserad på svenska råvaror. Jakobsdals Charkuteri har idag en stark position på den svenska marknaden med välkända varumärken som Mor Matilda, Bror Jakob & Haga-Petter. Jakobsdals Charkuteri har huvudkontor och produktion i Göteborg. Företaget har ett 100-tal anställda och omsätter cirka 275 MSK.

Kommentarer (0)

Kommentera