Jakobsdals Charkuteri sätter Bris på frukostbordet

Jakobsdals Charkuteri sätter Bris på frukostbordet

Jakobsdals Charkuter sponsrar Bris med annonsplats för att nå ut till barn och unga under julperioden. Information och telefonnummer till Bris kommer att tryckas på alla paket med smörgåspålgg från Jakobsdals under hela december.

För Jakobsdals del handlar det om att på ett enkelt sätt kunna stödja en väldigt viktigt fråga; barns trygghet. Julen skall vara en tid av glädje, men så är det inte för alla. Att skolorna stänger för julen innebär för många barn att utsattheten ökar. Alldeles för många barn och unga hör av sig till Bris inför julhelgerna med oro inför jullovet. Samtalen kan handla om att en förälder dricker, att barnet känner sig hotat, eller mår dåligt över en familjekonflikt.

- De flesta av våra medarbetare är föräldrar, vi vet hur viktigt Bris arbete är. Våra produkter hamnar ofta på frukostbordet hos barnfamiljer, och det känns därför naturligt för oss att kunna upplåta våra produkter som informationsbärare till ett så här viktigt budskap, säger Maria Skårberg, vd på Jakobsdals Charkuteri.

- Vi på Bris är mycket glada över initiativet. Vi vet att ett samtal med en av våra kuratorer kan förändra ett barns liv. För oss har varje krona betydelse, säger Kattis Ahlström, Bris generalsekreterare.

Förutom att informera om Bris på produkterna sponsrar Jakobsdals också Bris ekonomiskt. Jakobsdals delar de värderingar som Bris står för och vill genom sitt samarbete med organisationen ta ett aktivt samhällsansvar.