Nyhet inom rumstemperad chark - svensk, kvalitativ salami

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2019 10:00 CEST

Denna vecka lanserar vi en Fänkålsalami under varumärket Haga-Petter. Salamin är en av fem smaker i vårt sortiment Delikatesstilltugg som är salami som kan förvaras i rumstemperatur. Salamin röks över bokspån på traditionellt sätt för att få en godare smak. Konsumenterna efterfrågar fler kvalitativa salamis i spännande smaker gjord på svensk råvara. Nu gör vi det enklare för konsumenterna att få variation inom rums tempererad chark genom att komma med nyheten Fänkålssalami.

- Salamin är en vältorkad salami med en fulländad röksmak med hela fänkålsfrön som ger en rund och god smak. Det här är en salami för alla salamiälskare, säger Dan Melin, processchef & produktutvecklare.

Marknadschef & Pressansvarig

Annika.plantoft@jakobsdals.se

tel: 070-3933041

Företagets fokus är utveckling, produktion och försäljning av hantverksmässiga charkdelikatesser av högsta kvalitet, som är baserad på svenska råvaror. Jakobsdals Charkuteri har idag en stark position på den svenska marknaden med välkända varumärken som Mor Matilda, Bror Jakob & Haga-Petter. Jakobsdals Charkuteri har huvudkontor och produktion i Göteborg. Företaget har ett 100-tal anställda och omsätter cirka 250 MSK.

Kommentarer (0)

Kommentera