Nyhet på frukostbordet - svensk, ekologisk rökt korv

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2019 10:00 CEST

Denna vecka lanserar vi en svensk ekologisk rökt korv under varumärket Haga-Petter i smörgåshyllan. Konsumenterna efterfrågar fler ekologiska produkter, även inom chark. Nu gör vi det enklare att få variation på det ekologiska frukostbordet, med nyheten Ekologisk rökt korv som skivad smörgåspålägg.

- Korven kallröks över rykande bokspån i flera dygn, för att få en fin smak. Det här är en korv för hela familjen, säger Dan Melin, processchef & produktutvecklare

Marknadschef & Pressansvarig

Annika.plantoft@jakobsdals.se

Tel: 070-3933041

Företagets fokus är utveckling, produktion och försäljning av hantverksmässiga charkdelikatesser av högsta kvalitet, som är baserad på svenska råvaror. Jakobsdals Charkuteri har idag en stark position på den svenska marknaden med välkända varumärken som Mor Matilda, Bror Jakob & Haga-Petter. Jakobsdals Charkuteri har huvudkontor och produktion i Göteborg. Företaget har ett 100-tal anställda och omsätter cirka 250 MSK.

Kommentarer (0)

Kommentera