Jämtkraft har inga tillsvidareavtal

Kanske har du tagit del av nyheterna om att många svenskar betalar för mycket för sin el på grund av att elbolaget ger dem ett tillsvidareavtal med ett extra påslag. Hos oss får du inget sådant.

SVT rapporterade igår om att en femtedel av svenskarna betalar närmare 1,3 miljarder kronor för mycket för sina elräkningar på grund av att de har tillsvidareavtal, enligt en sammanställning som Energimarknadsinspektionen gjort. 780 000 svenskar har inte tecknat ett elavtal med sin elleverantör eller har haft ett bundet elavtal som gått ut.

Ett tillsvidareavtal är ett avtal du får när du inte angett vilket elavtal du vill ha. Det kan ske när du blir anvisad en elleverantör eller när du glömmer att göra ett val när ditt avtal förlängs. På Jämtkraft har vi inga tillsvidareavtal. Hör vi inget från dig får du  istället ett rörligt pris eller Lokalpriset, om du bor i våra ägarkommuner. Inga extra påslag tillkommer.