Digitala möjligheter – nytt avsnitt i podden Framtidskraft

Den digitala ångesten breder ut sig över företagssverige. Alla vill vara med i den digitala utvecklingen, men få vet hur. Hur gör man för att ta vara på de affärsmöjligheter som digitalisering skapar? Behövs det ett drullekonto för att komma igång med transformationen? I avsnitt två av Jämtkrafts podcast - Framtidskraft, ställer vi frågorna till digitaliseringsproffsen och de unga konsumenterna.

Gäster i programmet:

Beata Wickbom – i mer än 20 år har hon arbetat med digital innovation och digital tjänsteutveckling. Hon arbetar som rådgivare till de som vill förstå hur de ska lyckas med digitaltransformation och hur den kan bidra till ett företags utveckling.

Pekka Lundmark – Fortums vd sedan ett år tillbaka. Dessförinnan var han koncernchef för den finska börsjätten Konecranes – lyftkranstillverkare med stor internationell verksamhet. Han har gjort det till sin mission att göra en kulturell förflyttning av Fortum för att klara av omställning till ny teknik och ny kommunikation med kunderna.

Jan Gulliksen – ordförande i digitaliseringskommissionen och professor i människa-datorinteraktion på KTH. Digitalisering innebär möjligheter. Digitalisering är inte en angelägenhet endast för IT-chefen utan ska genomsyra hela företagets organisation.

Dessutom hör vi framtidens energikonsumenter:

Evelina Robertsson från Centerpartiets ungdomsförbund. Ola Palmgren från Socialdemokratiska ungdomsförbundet och Josefin Temrell från Liberala ungdomsförbundet.

Framtidskraft - Podcast från Jämktraft
Här hittar du alla avsnitt i vår podcast

Lyssna enkel på podcasten i din smartphone:

Android: Ladda ner Podbeans app

Iphone: Ladda ner Itunes app, eller Podbeans app.

• podd
  • podcast