Jämtkraft etablerar sig i Örebro

Delar av Scandem blir Jämtkraft, som därmed tar en tydligare roll som den nära och lokala elhandlaren i Örebro. Kraften kommer från Jämtland, experterna sitter i Örebro.

Ungefär hälften av medarbetarna på Scandem går över till Jämtkraft. Därmed stärker Jämtkraft sin position som den nära och lokala elhandlaren i Örebro. En kraftfull organisation, med kontaktcenter, back office etc., kombineras med det lilla företagets närhet till kunderna.

– Tack vare Scandems experter på elinköp har vi en historia av nöjda kunder, främst inom industrin. Nu kan vi även erbjuda Jämtkrafts övriga produkter till småföretagare och privatpersoner i Örebro, säger Arne Jansson, ansvarig för elhandel på Jämtkraft.

14 medarbetare inom funktionerna för ekonomi, back office, försäljning och riskhantering går över till Jämtkraft. 11 medarbetare inom portföljförvaltning och vissa stödfunktioner fortsätter i Scandem. Samtliga finns att träffa över en kopp kaffe på kontoret i Örebro.

Jämtkraft producerar el från förnybara källor som vattenkraft, vindkraft och bioenergi och säljer el till kunder över hela landet. I årets mätning av nöjda elhandelskunder, som genomförs av Svenskt Kvalitetsindex, hamnade Jämtkraft på femte plats. Jämtkraft har totalt cirka 350 anställda. Scandem är ett helägt dotterbolag som hanterar en stor del av Sveriges energi.

För ytterligare information kontakta:
Arne Jansson, enhetschef Elhandel, 019-603 28 51
Anders Rubensson, pressansvarig, 063-57 74 72