Jämtkraft har fortsatt nöjda kunder

Jämtkraft har de femte mest nöjda elhandelskunderna i energibranschen i Sverige. På listan över nöjda elnätskunder hamnar Jämtkraft på tredje plats. Det visar den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex 2012 som offentliggjordes i dag.

Enligt en undersökning bland våra elhandelskunder som gjorts av Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har Jämtkrafts kundindex ökat från förra årets 72,7 till 72,9 i år. Detta gör att vi placerar oss bland de fem bästa företagen i Sverige. Kundnöjdheten för elnätskunderna mäts i år för första gången. Med ett kundindex på 67,8 hamnar Jämtkraft på tredje plats.

– Nöjdheten bland våra elhandelskunder ökar för fjärde året i rad. Det är ett väldigt bra betyg för vårt långsiktiga arbete med att utveckla nya tjänster och produkter. Jag är mycket stolt över alla mina medarbetare, säger Anders Ericsson, vd Jämtkraft.

Undersökningen är gjord bland såväl lokala kunder som kunder på Sverigemarknaden och resultatet är statistiskt säkerställt.

Kundnöjdheten ligger generellt på en stabil nivå. Branschsnittet för elhandelskunderna ligger på 66,3 i årets mätning, mot 65,5 ifjol. För elnätskunderna ligger branschsnittet på 63,3.

Läs mer om SKI på www.kvalitetsindex.se.

För ytterligare information kontakta:
Anders Rubensson, pressansvarig, 063-57 74 72

• elnät