​Jämtkrafts kunder stöttar Hej Främling!

Genom att gå över från pappersfaktura till klimatsmart e-faktura stöttade Jämtkrafts kunder den ideella organisationen Hej Främling! i Östersund med nära 8 000 kronor.

Under perioden december till februari fick kunder som gick över till e-faktura välja mellan en trisslott eller att Jämtkraft istället skulle bidra med 50 kronor till Hej Främling! Många ville stödja den ideella organisationens arbete för flyktingar.

- Jag vill rikta ett stort tack till de som valt att byta till e-faktura och på så sätt även stötta vår organisation. Hej Främling! jobbar för att skapa livskraftiga människor genom friskvårdsaktiviteter och det känns fantastiskt roligt att Jämtkrafts kunder är med på den här resan tillsammans med oss, säger Emma Arnesson, verksamhetsledare för Hej Främling!

156 kunder valde att Jämtkraft skulle skänka pengen till Hej Främling! Samtidigt som många ville göra en god gärning blev valet en bonusinsats för miljön.

- Det känns väldigt bra att se vad vi och kunderna kan åstadkomma tillsammans. För mig visar det här att det finns stor vilja att göra gott, för både sina medmänniskor och miljön, säger Lars Skoglund, privatmarknadsansvarig vid Jämtkraft

För mer information:
Lars Skoglund, privatmarknadsansvarig Jämtkraft