Pressinbjudan Jämtkraftsprinten

8 april 2009. I dag körs JämtkraftSprinten på Östersunds Skidstadion klockan 17.30! Det är 21 lag som tävlar med över 30 elit- och landslagsåkare.

Program:

17.30 Öppningsceremoni och lottning av en elitåkare till varje företagslag

17.45 Start sprintlopp herrar, klassisk stil

18.30 Start sprintlopp damer, klassisk stil

18.45 Uppvärmning inför företagssprinten, Golds Gym

19.00 Start företagssprinten, klassisk stil

20.30 Prisutdelning och vårbuffé på Arctura för deltagarna

Kvällen inleds med sprinttävlingar för elitåkarna, herrar och damer klassisk stil. Sen är det dags för företagen i regionen att kombinera friskvård med positiv laganda i en härlig tävling där de får mäta sig mot eliten. En elitåkare lottas in i respektive företagslag.

För ytterligare information kontakta:

Anton Säwström telefon 070-311 40 52

• Industri, tillverkning

• skidsprint
  • längdskidåkning
  • jämtkraftsprinten
  • östersunds skidstadion
  • landslagsåkare

Jämtkraft levererar el, värme och fi bernät för kommunikation. Vi säljer el i hela landet samtidigt som vi står stadigt förankrade i Jämtland.  Vår energi kommer från förnybara källor – skog, vind och vatten. Uppdraget från våra ägare är att leverera energi med hög kvalitet och god service till långsiktigt låga priser. Klimatfrågan är en viktig drivkraft för oss i vår strävan att producera så mycket energi vi kan från förnybara källor. Fram till år 2020 fördubblar vi vår förnybara elproduktion.