Pressinbjudan Järpströmmen

Söndagen den 28 september mellan 13-16 ordnar Fortum, Jämtkraft och Svenska Kraftnät öppet hus i Järpströmmens kraftverk. Det öppna huset är en del av de tre företagens gemensamma satsning på förstärkta leverenssäkerhet i Jämtland och nationellt.

Vi berättar om de omfattande arbeten vi utför under några år framöver för att förbättra elförsörjningen lokalt, regionalt, nationellt och inom Norden Sammanlagt investerar Svenska Kraftnät, Fortum och Jämtkraft närmare 500 miljoner kronor i en ny stamnätsförbindelse mellan Sverige och Norge, moderniserade vattenkraftverk och ett förstärkt regionnät i regionen. Den nya kraftledning som byggs mellan Norge och Sverige går till transformatorstationen vid Järpströmmens kraftverk, som också är knytpunkt för elproduktionen i de fyra kraftverken Järpströmmen, Anjan, Torrön och Juveln liksom för kopplingen mellan det nationella stamnätet och regionnätet.

För specialvisning av kraftstationen och mer information från de inblandade i projektet, kontakta: Fredrik Karlsson, kommunikationschef Fortum, tfn 0768-667725. Varmt välkomna!

080926-Press-Inbjudan.doc