Träffa Elaton – en utmanare på elmarknaden

Elaton är ett smartare sätt att köpa el. Med Elaton tar kunden del av prisnedgångarna på elmarknaden och undviker pristopparna. Besök vår monter på mässan Energi Öst 2012 i Cloetta Center, så berättar vi mer.

Vi har lanserat ett helt nytt sätt att köpa el. För ungefär ett år sedan tog vi klivet ut på en elmarknad dominerad av ett fåtal stora elbolag, med traditionella fasta och rörliga elavtal. Vårt nya sätt att köpa el har redan fått flera bolag att följa efter, ett kvitto på att vi skapat ett smartare elavtal.

Med Elaton blir priset jämnare och säkrare, det ser våra experter till. De köper in el i portioner, när det är som mest förmånligt. På det sättet har de också köpt el åt företag i över 15 år. Med Elaton kan nu även privatkunder köpa el på samma sätt som storföretagen.

Det här med elavtal kan upplevas som krångligt. Det är bland annat därför vi finns på plats i Linköping i helgen, för att förklara. Välkomna att besöka vår monter.

När?  5-6 oktober
Var?  Energi Öst 2012 i Cloetta Center

Om Elaton
Elaton ägs av Jämtkraft, ett elbolag med tydlig förändringsstrategi, som med Elaton vill bana ny väg på den svenska elmarknaden.

För ytterligare information kontakta:
Kerstin Arnemo, affärsansvarig Elaton, 072-728 96 82
Anders Rubensson, pressansvarig Jämtkraft, 063-57 74 72