Bästa sommaren någonsin på Åre Golfbana

Åre Golfklubb har nyligen stängt banan för säsongen och kan summera den bästa sommaren någonsin. Antalet distansmedlemmar har ökat med 76 % och aldrig tidigare har så många greefee-gäster spelat på banan. Åre Golfbana, strax väster om Åre, har haft den bästa sommaren någonsin, trots ett varierande väder. Totalt har 3 056 gäster spelat på banan och antalet distansmedlemmar har ökat med 76 % och nått den högsta siffran någonsin. – Det är glädjande att allt fler upptäcker Åre Golfbana framför allt då övriga golfsverige verkar ha lite problem, säger Niklas Karlsson, klubbchef. Dels har banan aldrig tidigare varit i bättre skick och dels är Åre ett starkt varumärke som lockar nya spelare. För första gången har golfare kunna välja att bli medlem som "Distansmedlem VIP" i Åre Golfklubb. Då ingår rabatter och erbjudanden sommar som vinter på alltifrån skidhyra till boende på Holiday Club. Sommaren har varit framgångsrik i hela Åre. Antalet kommersiella gästnätter på hotell, vandrarhem och stugbyar har under sommarmånaderna ökat med 22 % jämfört med 2004, vilket motsvarar 17 595 gästnätter. FÖR MER INFORMATION: Niklas Karlsson, klubbchef Åre Golfklubb, 070-365 47 59 Sara Wänseth, styrelserepresentant Åre Golfklubb, 070-562 80 10 www.aregolfklubb.com