Inbjudan: Evenemangens bidrag till framgångsrik destinationsutveckling

Foto: Göran Strand

I samarbete mellan Jämtland Härjedalen Turism, WC Skidskytte och Riksidrottsförbundet arrangeras ett evenemangsforum kring evenemangens bidrag till framgångsrik destinationsutveckling. Platsen är VIP-restaurangen på skidstadion i Östersund torsdag den 29 november.

Fjolårets Evenemangsforum gästades av representanter för två spännande evenemang i form av Universiaden och O-ringen. Båda presenterades som lite av utmaningar för oss i Jämtland Härjedalen. Är vi intresserade? Skulle vi klara av det? Glädjande nog har processen kring båda dessa fortsatt.

Årets forum tar fasta på den kanske främsta anledningen till att driva evenemang, dvs vilken betydelse har de för en framgångsrik destinationsutveckling? Som bonus får vi en lägesrapport från arbetet med den nationella evenemangsstrategin.

Vi får träffa och lyssna till:

• Evenemangens bidrag till destinationsutveckling, profilering och ekonomisk utveckling
    Lars Haue-Pedersen, Managing Director TSE Consulting
  • Evenemangens roll i Stockholm
    Annika Malhotra, Evenemangslots Stockholm Visitors Board
  • Evenemangen i Östersunds fortsatta utvecklingsarbete
    Susanne Norman, Ordförande Destination Östersund AB
  • Evenemanget Fjällmarathons betydelse för utvecklingen i Södra Årefjällen
    Jonas Sundström, VD Vålådalens Fjällstation AB
  • Nationell evenemangsstrategi - en lägesrapport
    Björn Eriksson, Riksidrottsförbundet och Mats Forslund, Jämtland Härjedalen Turism

Forumet pågår 11:00 - 15:30 med avbrott för lunch 12:00 - 12:45. Kom i tid, ingång via södra entrén. Kl 15:30 startar för de som väljer VIP-biljett gemensamt eftersnack och mingel med mat och dryck och 17:30 startar dagens tävling.

Välkommen!

Mats Forslund
VD Jämtland Härjedalen Turism

Patrik Jemteborn
Info & PR Director WC Skidskytte

Anmälan »

• evenemangforum
  • destinationsutveckling

Jämtland Härjedalen Turism (JHT) ekonomisk förening bildades 1995 och är den professionella och affärsmässiga plattformen för samverkan i utvecklingen av besöksnäringen i Jämtland Härjedalen och företräder regionens besöksnäring i nationella och internationella sammanhang. JHT ägs av och samverkar med länets destinationer och turistföretag, företrädare för offentlig sektor, intresseorganisationer mfl. I föreningens styrelse finns företrädare för länets besöksnäring samt representanter för kommunerna och Regionförbundet.

Mats Forslund

Managing Director 070-377 25 76